joi, 3 martie 2011

Studii de caz

Studii de caz


Studiul de caz nr 1  : Un nou departament
în cadrul fundaţiei "Educaţia" funcţionează o scoală postliceala de management si recent s-a creat un centru de cercetare în domeniul învăţământului la distanta. Acesta din urma a rezultat prin eforturile conducerii si cu colaborarea domnului Stancu, un expert independent, care deţinea o firma de consultanta fara activitate în acel moment. Noul departament s-a dezvoltat si a devenit o componenta importanta a organizaţiei iar Stancu îsi petrecea întreaga zi de lucru la sediul acesteia, implicându-se si în problemele scolii, mai ales la introducerea formei de învăţământ la distanta. în aceste condiţii Mhaescu, directorul fundaţiei, ia propus lui Stancu un nou statut în cadrul fundaţiei, prin cooptarea lui în conducerea acesteia, pe poziţia de director adjunct, cu un salariu de 3 milioane de lei pe luna. Domnul Stancu a acceptat în principiu propunerea, urmând sa aibă loc o întâlnire pentru definitivarea tuturor condiţiilor.
1.              Care sunt părţile implicate si care sunt interesele lor?
2.              Utilizaţi "generatorul de variante" pentru aceasta negociere.
3.              Daca ati fi în locul lui Mihaescu ce obiective si ce poziţii de negocire v-ati
stabili?
4.              Arătaţi  care  va fi  atitudinea  si  comportamentul  lui Mihaescu pentruabordările  descrise  de Whetten  si Cameron în cazul  opţiunii pentruorientarea integrativa. Dar pentru orientarea distributiva?

Studiul de caz nr 2  :  O asistenta foarte ocupata
La "Liceul teoretic nr. 1", Maria este asistenta directoarei si in aceasta calitate coordonează si activitatea secretariatului, a bibliotecii si a micii cantine a scolii. Maria este o persoana foarte ordonata si foarte muncitoare. Depune multa pasiune în munca, totusi multitudinea sarcinilor o solicita foarte mult si a început sa resimtă o anumita tensiune si oboseala, stare care a făcut-o sa fie mai puţin atenta, răbdătoare si amabila cu ceilalti si chiar cu directoarea. Adesea, pentru a-si termina munca a mmas peste program, sperând de asemenea ca, daca orele suplimentare nu-i pot fi plătite, cel puţin va fi recompensata în alt mod. Pe de alta parte, Maria nu poate sa nu observe cât de lejera este munca celor doua secretare sau a responsabilului cantinei, care par sa profite de ea, plasându-i lucrări pe care le-ar putea face ei. De pilda nu înţelege de ce trebuie sa centralizeze ea facturile de la cantina si nici de ce sa verifice centralizarea trimestriala a rezultatelor şcolare ale elevilor. Totuşi problema nici măcar nu era ca muncea prea mult, deoarece era obişnuita cu munca. Dar ceilalţi îi făceau greutăţi: şeful cantinei întârzia sa-i trimită documentele (pe aceasta tema au avut recent o cearta), iar secretarele se purtau urât de ori câte ori se interesa de lucrări si păreau chiar ca o sabotează. Nu s-a plâns pentru ca i se părea ca Nicoleta, directoarea scolii, îi simpatiza mai mult pe ceilalţi dar, în cele din urma, s-a decis sa-i spună toate aceste lucruri şefei.
1.              Care sunt părţile implicate si care sunt interesele lor?
2.              Utilizaţi "harta conflictului" pentru clarificarea problemelor




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu